Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

naše cena 2 190 Kč (84 Euro)
naše cena 1 490 Kč (57 Euro)
naše cena 330 Kč (13 Euro)

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 1 790 Kč (69 Euro)
naše cena 1 990 Kč (77 Euro)
naše cena 1 690 Kč (65 Euro)

» Jak si vybrat brusle
TYPY BRUSLÍ

Pokud potřebujete poradit s výběrem trekových bruslí, neváhejte mě KONTAKTOVAT.

 

JAKÉ JSOU TYPY BOT PRO BRUSLE?

JAKOU ZVOLIT VELIKOST NAJDETE ZDE

Boty na trekových bruslích můžeme rozdělit do 3 kategorií, stejně jako jsou rozdělené brusle.

  • Sportovní
  • Klasické
  • Retro

Sportovní trekové brusle mají lehkou a nízkou botu z koženky a syntetických materiálů. Bota je vzdušná a poskytuje pohodlí. Většina sportovních bot poskytuje pohybovou volnost díky nízkému kotníku, kterou oceníte při sportovním, rychlém bruslení či Jam skating, což je na úkor opory kotníku. Existují i sportovní boty s vysokým kotníkem, které jsou velmi pohodlné a měkké,mají velmi dobrou oporu kotníku a jsou bezpečné.

Klasické trekové brusle mají vysokou krasobruslařskou botu z kůže či koženky, se kterou se můžete setkat u ledních krasobruslařských bruslích. Již z názvu je patrné, že bota poskytuje dobrou oporu nohy a kotníku. Brusle s touto botou jsou vhodné pro klasickou jízdu a tanec.

Retro style trekové brusle mohou mít různé boty. Nalezneme zde boty sportovní, klasické, ale i normální boty přidělané na trekový podvozek. Vlastnosti bot vycházejí ze sportovních a klasických bruslí.


 

Příklad sportovních bot:

Sportovní bota na trekové brusle

 

Příklad klasických bot:

Klasická bota na trekové brusle

 

Příklad retro style bot:

Retro Style bota na trekové brusle

TREKY

JAKÉ VYBRAT TREKY?

Rám a treky jsou důležitou součástí brusle, které určuje jízdní vlastnosti. U rámu je důležitá váha a jeho pevnost, která vychází v použitého materiálu, ze kterého je vyroben. Lehčí rám a treky = menší námaha při bruslení.

Rám se vyrábí z hliníku, zytel, nylon a jiné slitiny či umělé materiály. Hliník je sice těžší než ostatní materiály, ale dává pocit jistoty. Ostatní slitiny a umělé materiály jako nylon nebo zytel, jsou oproti hliníku lehké avšak nevzbuzují na pohled pevnost a odolnost jako hliník, ale svou pevností jsou na tom téměř úplně stejně.

Treky jsou na tom stejně jako rám. Váha a vlastnosti vychází z použitého materiálu. K výrobě treků se používá hliník, zytel, nylon a jiné slitiny či umělé materiály.

Nastavení treků:

Většina trekových bruslí má nastavitelný podvozek. Každý trek drží na rámu mezi dvěma gumovými silentbloky. Tuhost treků tak lze jednoduše regulovat pomocí klíče velikosti 13mm nebo 14mm. Nastavení bruslí je individuální, každému vyhovuje něco jiného. Obecně lze říci, že čím více utáhnete treky zvýšíte tuhost a zvýší se i ovladatelnost, ale budete muset dávat větší sílu do zatáčení. Povolené treky naopak dovolují snadné zatáčení a více volnosti, což je vykoupeno horší ovladatelností.

Nastavení tuhosti treků není nic složitého. U trekových bruslí se můžete setkat s dvěma typy uchycení treků k rámu, typ „A“ a „B“ viz obrázek.

Typ „A“

Tento typ uchycení je nečastější a také nejjednodušší na nastavení. Pro nastavení použijete klíč velikosti 13 mm a 14mma jednoduše povolíte nebo utáhnete „matku 1“. Čímž se zvýší nebo sníží tuhost treků.

 

Typ „B“

Tento typ uchycení je o něco složitější na nastavení. Pro nastavení použijete klíče velikosti 13 mm a 14mm a jednoduše povolíte „šroub 1“ čímž se povolí i „kontramatka 2“. Nyní můžete utahováním či povolováním „kontramatky 2“ nastavit tuhost treků. Pak už jen utahujete „šroub 1“ dokud se „kontramatka 2“nedotkne rámu. V tomto momentu je potřeba přestat utahovat „šroub 1“ a dotáhnout „kontramatku 2“ vůči rámu aby se „šroub 1“ nemohl povolit.

KOLEČKA

JAK VYBRAT KOLEČKA?

Technické specifikace koleček:

Kolečka u trekových bruslí mají na rozdíl od in-line koleček navíc jednu technickou specifikaci a tou je šířka kolečka. U koleček platí: čím větší, tím jsou rychlejší, ale hůře zatáčejí, a naopak. U trekových bruslí platí to samé a navíc menší šířka kolečka tím rychlejší, ale hůře ovladatelné a naopak. Podobné specifikace se používá i u longů.

Na jízdní vlastnosti má vliv i tvrdost koleček, která se značí číslicí a písmenem A. Čím vyšší hodnota, tím je kolečko tvrdší a brusle rychlejší, ale hůře ovladatelné. Tvrdá kolečka (označují se symbolem 82A a více) se hodí spíše na hladký asfalt a beton. Když ve vašem okolí nemáte kvalitní silnice, vyberte si raději měkčí kolečka (74A-82A).

Příklad:

Kolečka:  58 x 32 mm 90A = rychlá a velmi tvrdá kolečka pro pokročilé bruslaře.

62 x 36 mm 76A = stabilní a měkká kolečka pro začínající bruslaře.

Tvrdost kolečka

Tvrdost je u koleček označována číselným údajem s A na konci, např. 80A. U některých modelů najdete také označení typu 76A, 74A. Obecně platí, že čím větší číslo, tím tvrdší kolečko.

Tvrdá kolečka jsou rychlejší, ale méně pohodlná na nerovném povrchu, hůře absorbují nerovnosti, ale naopak se pomaleji sjíždí.

Měkká kolečka jsou pomalejší, ale pohodlnější. Musíte u nich také počítat s rychlejším opotřebováním, obzvláště na méně kvalitním povrchu.

U tvrdosti bychom potom doporučovali dělení podle jednoduchého modelu:

- Měkčí kolečka (78A – 82A) spíše začínající – mírně pokročilý bruslaři.

- Tvrdší kolečka (82A a více) – mírně pokročilý bruslaři – profesionálové.

LOŽISKA

JAK VYBRAT LOŽISKA?

Technické specifikace ložisek:

Ložiska se většinou označují hodnotou ABEC 1, ABEC 3, ABEC 5, ABEC 7 nebo ABEC 9. Toto označení se někdy chybně interpretuje jako označení kvality ložiska. Ve skutečnosti pouze vypovídá o přesnosti výroby jednotlivých dílů ložiska a přesnosti jeho běhu. ABEC 1 označuje nejmenší přesnost výroby a ABEC 9 největší přesnost. Toto označení však bohužel nic nevypovídá o skutečné kvalitě ložiska. Nic nám neříká o kvalitě použitých materiálů, o kvalitě použitého maziva, ani o vůli ložiska.

Jaká ložiska tedy zvolit?

Ač to možná výše nevypadá, je to velmi snadné. Třída ložiska je směrodatným ukazatelem u značkových výrobců. Čím je třída vyšší, tím brusle lépe pojedou.

BRZDY RETRO TREKOVÝCH BRUSLÍ

JAKÉ JSOU BRZDY RETRO TREKOVÝCH BRUSLÍ?

Brzda u trekových bruslích se nachází vpředu. Brzda u trekových bruslí sama o sobě neslouží pouze k brzdění, ale většina začínajících bruslařů ji využívá k odrážení. U trekových bruslí lze nalézt několik typů předních brzd:

Klasická

Nastavitelná

Špunt ( Jam plug)

Každý typ brzdy má své využití.

Klasická brzda je vhodná pro začátečníky, pomáhá při odrážení a poskytuje stabilitu.

Nastavitelná brzda je vhodná pro pokročilé trekové bruslaře, kteří si nastaví brzdu podle potřeby.

Špunt neboli Jam plug je vhodný pro Jam skating, tanec či pro trekové bruslaře, kterým při jízdě či při dělání triků vadí klasická či nastavitelná brzda.

Pokud jste zvyklý na zadní brzdu u inline bruslí, je možnost k trekovým bruslím tuto brzdu objednat.

 


Příklad klasické brzdy:              Příklad nastavitelné brzdy:                 Příklad špuntu (Jam plug):